Onlangs zat ik samen met een 12-tal experten ‘klantgericht ondernemen’ van verschillende organisaties. We hadden het over het belang van klantgerichtheid en deelden met elkaar enkele belangrijk tips.
We bieden u graag onze top 10 lijst aan van praktische en haalbare manieren om
de weg in te slaan van een meer klantgerichte organisatie.
- Aangezien je uw klanten minder ziet dan vroeger, is het belangrijk om meer waarde te bieden op het moment dat je uw klanten ziet.
- Zorg dat alle medewerkers betrokken zijn bij het verhaal van klantgerichtheid in uw organisatie.
- Gebruik klantenfeedback om medewerkers mee te krijgen.
- Start met een klein experiment om eerste successen te boeken en zorg pas erna voor schaalgrootte.
- Geef medewerkers regelmatig positieve feedback.
- Zorg dat je medewerkers aantrekt die klanten graag zien.
- Laat leidinggevenden ook meewerken op de vloer en in de front, waar ze echte klanten kunnen ontmoeten.
- Durf elkaar feedback te geven over wat goed is én wat beter kan inzake klantenondersteuning.
- Vraag aan klanten wat beter kan in de dienstverlening en doe er dan iets mee.
- Visualiseer positieve feedback van klanten, zodat alle medewerkers er bevlogen van worden.
Contacteer mij gerust voor meer vragen of inlichtingen.